model

30 порад батькам школярів молодших класів

  1. Любіть дитину, частіше обіймайте її.
  2. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Знаходьте радість у спілкуванні. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
  3. Розвивайте дитину: заохочуйте до малювання, розфарбовування, вирізання, наклеювання, ліплення. Обов’язково привчайте дитину до звички читати книжки щодня.
  4. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
  5. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
  6. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
  7. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
  8. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами й обов’язками.
  9. Пам’ятайте, що кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.
  10. Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
  11. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви з цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
  12. Не відправляйте дитину до школи без сніданку: у школі вона витрачає сили.
  13. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
  14. Забудьте фразу: «Що ти сьогодні отримала?». Зустрічайте дитину спокійно, не ставте тисячу запитань, дайте їй розслабитися.
  15. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
  16. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши, не влаштовуйте сварки. Говоріть із дитиною спокійно.
  17. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань – з 15 до 17 години.
  18. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 30-40 хв. треба відпочивати 5-15 хв. залежно від віку дитини. Першокласникам потрібно кожні 15-20 хв. робити перерви на 10-15 хв.
  19. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, зі словами «не хвилюйся», «ти все вмієш», «поміркуймо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
  20. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
  21. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
  22. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною.
  23. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
  24. Знайте, що діти люблять казки, цікаві історії, особливо перед сном, або пісню, лагідні слова. Приділіть дитині 10-15 хв. перед сном.
  25. Підтримуйте дитину. Ваша щира зацікавленість у її шкільних справах і турботах, серйозне ставлення до її досягнень і можливих труднощів допоможуть дитині розвиватися.
  26. Обговоріть з дитиною ті правила і норми, з якими вона зустрічається в школі. Поясніть їх необхідність.
  27. Дитина ходить до школи, щоб вчитися, але їй може щось не вдаватися, це природно. Дитина має право на помилку.
  28. Складіть разом із дитиною розпорядок дня, стежте за його дотриманням.
  29. Підтримуйте дитину в її бажанні досягти успіху. У кожній роботі обов’язково знайдіть, за що можна її похвалити. І не просто хваліть, а розкажіть, що саме вона зробила добре.
  30. Навчання – це нелегка і відповідальна праця. Школа – це важливо, але це не привід позбавляти дитину різноманіття, радості, гри…

За матеріалами Інтернет (http://pedpresa.ua)

Готуємося до ДПА!
Поради психолога учням та батькам

Завершується навчальний рік, наближається пора державної атестації, незалежного оцінювання, і кожна сім’я, і діти, і їх батьки прагнуть зробити все можливе, щоб отримати високий результат. Проте, у багатьох молодих людей ситуація іспиту викликає таку кількість негативних емоцій, що на переживання стану тривоги витрачається більше сил, ніж безпосередньо на підготовку та здачу екзамену. Повний текст (завантажити PDF)

Батьківський всеобуч
"Роль сім"ї у формуванні особистості молодшого школяра"

Епіграф:

Шкільні знання і суспільна культура швидше і глибше проростають у людській свідомості, що культивується в "сімейному парнику".

  1. Привітання.Доброго дня, шановні гості. Раді вітати Вас. Сьогодні наша зустріч відбуватиметься у формі ділової гри. Учасники гри – це Ви, а також я – вчитель початкових класів, Побива Галина Юріївна. Усі Ви батьки.
  2. Вступне слово.
    Ви маєте дітей і кожен з Вас хоче аби його дитина була розвиненою особистістю. А хто ж з батьків не мріє, щоб його дитина виросла найрозумнішою, найвродливішою, найсильнішою, найдобрішою та наймужнішою, хто не сподівається, що люди поважатимуть сина чи доньку за працьовитість і знання справи, за вихованість. Одним словом, ми мріємо про всебічну досконалість наших дітей.
    Всебічний, гармонійний розвиток – наш ідеал. Ідеал і сімейного, і суспільного виховання. Але скільки треба наполегливої та кваліфікованої праці батьків і вчителів, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної культурної спадщини, виробленої людством.
    Виховувати – це значить творити людину. Сьогодні ми поговоримо про деякі складні випадки, з якими стикаються батьки у вихованні дітей. Ви всі працюєте в цій сфері, спілкуєтесь, і всіх Вас об"єднує те, що у Вас є власні діти. Традиційно головним інститутом виховання є сім"я.
    Сім"я - особлива атмосфера, куди дитина несе свою радість і горе, і роздуми, і сумніви. В сім"ї дитина знаходиться на протязі значної частини свого життя, і по тривалості свого впливу на особистість жоден з інститутів не може зрівнятися з сім"єю. Саме в родині дитина отримує перший життєвий досвід, робить перші кроки спостереження і вчиться як поводитись в різних ситуаціях.
  3. Складання заповідей "Батьківського вірую".
    Головне у вихованні людини – досягнення душевної єдності, душевного зв"язку батьків з дитиною. Успіхи дітей у школі – це кропітка праця батьків. Батьки повинні знати, як навчитися співпрацювати з дитиною. Допоможе в цьому "Батьківське вірую". Що це? Це заповіді, які повинні знати всі батьки. Пропоную їх скласти. Працюватимемо і в групах.
    Завдання: на дошці подані початки речень – заповідей, що поділені навпіл, а на ваших столах лежать другі частини. Необхідно правильно сполучити початок і кінцівку речення та прочитати заповіді.
    10 заповідей "Батьківського вірую"
    1. Якщо дитина живе серед критики – вона вчиться судити інших.
    2. Якщо дитина живе серед ворожнечі – вона вчиться воювати.
    3. Якщо з дитини насміхаються – вона стає несміливою.
    4. Якщо дитина змушена соромитися – вона почувається винною.
    5. Якщо дитина знаходить розуміння – вона стає терплячою.
    6. Якщо дитина відчуває заохочення – вона пізнає свою вартість.
    7. Якщо дитина живе серед похвал – вона пізнає вартість інших.
    8. Якщо дитина живе у справедливості – вона стає справедливою.
    9. Якщо дитина знаходить визнання – вона буде задоволена собою.
    10. Якщо дитина живе у довір’ї та приязні – вона знайде в житті любов.
    Ці заповіді потрібно не тільки знати, але й дотримуватися їх.
  4. Гра "Похвали дитину".
    Зупинімось детальніше на останній заповіді «якщо дитина живе серед похвал – вона пізнає вартість інших». А як ви хвалите своїх дітей? Зараз ми пограємо в гру "Похвали дитину". Ваше завдання: передаючи м’яч, висловлювати заохочення дитині. Я починаю гру: "Ти найкращий!".
    (передавання м’яча "ланцюжком")
    Отже, ви вмієте хвалити своїх дітей. Але способів сказати "дуже добре" своїй дитині є значно більше. На столі кожного із вас є аркуш, на якому вміщено фрази, які ще не прозвучали.
    70 способів сказати "дуже добре" своїй дитині
    1. Ти зараз на правильному шляху.
    2. Пречудово!
    3. У тебе це вийшло.
    4. Правильно!
    5. Це добре!
    6. Супер!
    7. Я пишаюся тим, як ти працював.
    8. Ти робиш це дуже добре.
    9. Це значно краще.
    10. Гарна робота!
    11. Я щаслива бачити цю роботу.
    12. Ти робиш гарну роботу.
    13. Ти близький до істини.
    14. Мої вітання!
    15. Це те, що потрібно!
    16. Я знала, що ти можеш це зробити!
    17. Зараз ти це зрозумів.
    18. Нарешті!
    19. Ти швидко вчишся.
    20. Працюючи так само, ти досягнеш успіху.
    21. Я не зуміла б зробити краще.
    22. Це правильний шлях.
    23. Щодня у тебе виходить краще.
    24. Це спосіб!
    25. Ти нічого не прогаяв!
    26. Так тримати!
    27. Надзвичайно!
    28. Прекрасно!
    29. Це найкраще!
    30. Остаточно!
    31. Сенсаційно!
    32. Тепер нічого тебе не зупинить.
    33. Відмінно!
    34. Це була першокласна робота.
    35. Чудово!
    36. Ще краще!
    37. Твій мозок працював дуже добре!
    38. Ти досягнеш успіху.
    39. Це видатний винахід.
    40. Фантастика!
    41. Здорово!
    42. Це чудова робота.
    43. Ти робиш це красиво!
    44. Як ти багато зробив!
    45. Розумник!
    46. Ти дійсно це покращів.
    47. Прегарно!
    48. Вітаю!
    49. Ти правий!
    50. Ти зробив це вчасно.
    51. Мені подобається хід твоїх думок.
    52. Я пишаюся тобою.
    53. Дуже приємно вчити таких розумних дітей.
    54. Велика тобі подяка.
    55. Я ніколи не бачила нічого кращого.
    56. Твоя робота принесла мені багато радості.
    57. Молодчина!
    58. Ол-райт – повний порядок!
    59. Серйозний прорив!
    60. Ось цього я ще не бачила.
    61. Ти неперевершений сьогодні.
    62. Це вже успіх!
    63. Це твоя перемога.
    64. Тепер ти відчуваєш свої можливості.
    65. Ти справжній майстер.
    66. Щиросердно рада за тебе.
    67. Не можу передати словами своє захоплення.
    68. Грандіозно!
    69. Я вірю в тебе, у тебе завжди виходитиме не гірше.
    70. Ці чарівні слова допоможуть вашій дитині почуватися щасливою.
  5. Слово ведучої. Заповнення анкет.
    • А що ж нам потрібно для того, щоб реалізувати мрії дитини і розвинути її таланти? У нашому місті з цією метою створено безліч художніх, музичних і спортивних шкіл, гуртків та секцій. Але для того, щоб допомогти дитині здійснити її бажання, необхідно добре її знати. А чи знаєте ви своїх дітей і чи пам’ятаєте ви себе в минулому дитинстві? На ваших столах є анкети для учнів. Пригадайте, якими ви були в дитинстві, що вас найбільше турбувало і заповніть анкету.
      (заповнення анкет для учнів)
    • Дякую. А тепер перегорніть аркуш, ви бачите анкету для батьків. Зараз ви вже батьки, всі ви маєте власних дітей і виконуєте свої батьківські обов’язки. А чи враховуєте у вихованні своїх дітей свої власні дитячі потреби й переживання, ви дізнаєтесь, коли заповните другу анкету і порівняєте її з першою.
      (заповнення анкет для батьків)
    • Заповнення даних анкет допоможе вам детальніше визначити ті проблеми, які потребують негайного вирішення в процесі виховання ваших дітей.
  6. Гра "Будуємо дім".
    Ми з вами одна велика родина, а щоб усім нам було комфортно жити, нам необхідно мати затишне житло. Отже, пропоную наступну гру – "Будуємо дім". На ваших столах лежать смужки зі словами, з яких ви, власне, і повинні побудувати свій дім. Наприклад, мені в родині потрібна любов, тому фундаментом мого будинку буде саме вона. А що Вам необхідно?
    (побудова та захист "будинків")
  7. Підсумок.

Вірш "Батьки і діти"

(читають заздалегідь підготовлені учні)
Батьки і діти – це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль.
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вуста й на вічні рани сіль.
Як на троянді – колючки і квіти,
Так і в житті є радість і печаль.
Високі мрії й дуже різні діти…
Чомусь таке трапляється, на жаль.
Всім хочеться все мати в ідеалі,
Причому водночас і без зусиль.
Щоб щастя без труда і без печалі
Пливло саме у руки звідусіль.
Та у житті такого не буває
Й запам’ятати треба в чому річ:
Зоря щаслива лиш тоді засяє,
Якщо трудитись будеш день і ніч.
А діти – це і щастя, і турбота,
Відповідальність і тривога теж.
Без відпочинку й вихідних робота,
Любов така, яка не має меж!

Слово ведучої. Ось і добігає кінця наша зустріч. Ми вдячні Вам за те, що ви відгукнулися на наше прохання, прийшли поділитися своїми думками, поглядами, переживаннями. Згадкою про нашу зустріч нехай будуть ось такі буклети. (кожному з гостей дарується буклет, на якому вміщена інформація з усіх питань, що обговорювалися в ході зустрічі).

publikazia